Nämä rannat kuuluvat ehdottomasti näkemisen arvoisiin paikkoihin Los Angelesissa. Venice Beachilta löytyy värikästä katuelämää, kaikenlaisia liikkeitä, ravintoloita, Muscle Beach ja hieno pitkä laituri. Santa Monica on tunnettu laiturille rakennetusta huvipuistosta ja ympäröivästä hiekkarannasta.

Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 1Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 2Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 3Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 4

Me otimme helmikuisella reissullamme fillarit alle Marina Del Ray:sta. Suurkiitos kaverillemme pyörien lainasta! Ajoimme ensin viitisen kilometriä Venice Beachille, josta jatkoimme kohti Santa Monicaa. Matkaa näiden laitureiden välillä oli noin kolme kilometriä, joten pyöräily on kävelyn sijaan oivallinen vaihtoehto.

Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 5Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 6Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 7

Polkupyörällä matka sujui oikein mukavasti ja hiekkarannan tuntumassa meni hyväkuntoinen pyörätie. Jonkun verran väylällä oli hiekkaa tuulisen sään ansiosta paikka paikoin sekä tietysti muuta liikennettä, mutta pääsimme etenemään oikein hyvää vauhtia. Päivä oli kaunis ja aurinkoinen, mutta tuuli verotti jonkun verran lämpötilaa.

Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 8Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 9Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 10Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 11

Pysähdyimme jäätelölle Venice Beachilla ja hämmästelimme tovin vilkasta rantaelämää. Paikalla oli jos jonkinlaista yrittäjää ja he saivat enemmän tai vähemmän yleisöä esityksilleen. Joka puolella pauhasi musiikki, ohi vilahteli skeittareita ja ihmiset sinkoilivat kuka mihinkin suuntaan. Rannan tuntumassa pyörätien vieressä oli runsaasti liikkeitä ja hamppukukan tuoksu sekoittui raikkaaseen meri-ilmaan.

Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 12

Jatkoimme ajoa kohti edessä häämöttävää Santa Monica Pieriä. Huvipuiston laitteet erottuvat jo kaukaa, mutta matka oli silti yllättävän pitkä. Venice Beachin kojut loppuivat jossain kohtaa ja hiekkarannan tuntumassa oli hetken aikaa jopa rauhallista ajaa.

Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 13Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 14

Santa Monicaa lähestyttäessä huomiomme kiinnittyi puistoon, jossa oli erilaisia temppuilijoita. Yksi käveli nuoralla ja toinen liiteli renkaiden avulla radan läpi. Ihastelimme hetken taitavia temppuilijoita, jonka jälkeen, ajoimme alikulkusillan läpi Santa Monican laiturin toiselle puolelle tarkoituksenamme käydä kuvaamassa laiturin alustaa. Rantaan oli jonkun verran matkaa, joten jäimme vuorotellen vahtimaan pyöriä, kun toinen kävi rannassa.

Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 15Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 16

Rannalla meidän yli liiteli upea lauma pelikaaneja, joista saimme muutaman kuvankin talteen. Samalla saimme palasen huvipuistotunnelmaa, kun musiikki ja hauskanpidon äänet tulvivat laiturilta. Yhdessä tuumin päätimme palata tänne vielä uudelleen. Lupasimme palauttaa pyörät muutaman tunnin kuluttua, joten oli aika kurvailla takaisin kohti Marina Del Ray:ta. Ajelimme paluumatkalla läpi Venice-kanaalin, jossa törmäsimme kauniiseen haikaraan.

Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 17Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 18

Kokonaisuudessaan pyörälenkkimme oli yli 16 kilometriä ja sen kyllä huomasi. Saimme palautettua pyörät parhaimpaan ruuhka-aikaan, joten kaverimme suosituksesta jäimme syömään Venice Beachille rannan tuntumaan, että näkisimme auringonlaskun. Valitsimme kaksikerroksisen Whaler -nimisen ravintolan, josta näkyisi hyvin ranta. Totesimme kuitenkin, että yläkerrassa oli sen verran kova meteli, ettei ruokailu siellä olisi kovin miellyttävä kokemus, joten siirryimme alas katetulle ja lämmitetylle ulkoterassille.

Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 19Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 20

Ruokalistan mukaan tarjolla oli burgeri, joka mahtuu Losin TOP 10 parhaimpien burgereiden joukkoon, joten sellaiset sitten tilasimme. Ruokaa odotellessa aurinko alkoi painua horisontin alle ja taivas värjäytyi oranssiksi. Rannalla oli paljon ihmisiä ihailemassa auringonlaskua ja kävin itsekin napsimassa muutaman kuvan, sillä terassin muovipressuilla vuorattujen seinien läpi kunnon kuvia ei saanut.

Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 21Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 22Los Angeles - Venice Beach ja Santa Monica 23

Burgeri oli muuten todella hyvä. Hyvin yksinkertainen, mutta erittäin mehukas ja toimiva eväs. Lisukkeeksi saimme oivallisia bataattiranskalaisia. Kävimme aterian jälkeen vielä rannalla kuvailemassa auringonlaskun rippeitä, jonka jälkeen oli aika siirtyä autolla takaisin majapaikkaan Queen Marylle. Venice Beachin tuntumassa on muuten suuri parkkipaikka, jossa oli hyvin tilaa auringonlaskun aikaan. Paikoitus on maksullinen, mutta meidän lähtiessä kukaan ei ollut kopissa perimässä maksua, joten ajoimme ulos, koska rannalla ei näkynyt parkkiautomaattiakaan.